Friday 7 October 2016 @ 10:01:00

Hi and Assalammualaikum.

Okay aku baru balik dari masjid kolej actually. Ceramah hari ni habis pukul 11.30 something ye anak-anak. OMG, aku boleh buat banyak kerja dalam masatu but it's okay sebab ceramahnya best gila. Ustaz yang sampaikan tu pun memang baik ah kan and lagi satu sebab ceramah tu pasal kiamat so dia interestinglah. Siapa je tak nak tau pasal kiamat kan. Okay, amek nafas jap. Hah, aku bukan nak cerita pasal ceramah tu ke or what sekarang aku nak cakap pasal INTRODUCE. Tajuk hari ni INTRODUCE. Mesti korang tertanya tanya kan kenapa introduce? Sebab I think I have something to introduce to you guys about me and about this blog. Why this blog name dorayaki and blablabla...so lets begin with........((tenenenenene)) ((doom doom)) ME!!! Yeay!! Hahahaha of courselah begin with me because I'm the owner of this blog okay? ((mata ke atas tangan ke bahu)). Firstly, nama aku dalam ic Fatin Aqilah binti Suratman. Lahir pada 19 Julai 1998 and this year, 2016, I'm 18 already. I'm Johorean yeah of course I'm proud to be Johorean. Aku ada 2 orang je siblings. I'm the eldest and my younger brother. He's 13 y/o. He's such an annoying adik tapi dia jelah satu satunya adik yang aku ada kat dunia ni kan so aku memang sayang dia sangatlah. Shhh jangan bagitau dia okay rahsia ni kalau dia tau habis kembang hidung dia tu. Hahaha. Hmmm apa lagi yang menarik pasal aku mcm takde apa yang menarik je hahahaha. Hm okay aku sekarang study kat Kolej Matrikulasi Johor yang kat Tangkakk tu. Kat sini hmmm idk aku macam homesick je selalu biasalah budak mengade anak manja hahaha sukatilah aku rindu mak aku kot bukan orang lain. Jealous lah tu. Pergilah rindu mak sendiri k bebel pulak. Aku tak nak cerita pasal kolej ni lain kalilah aku cerita life aku kat sini kat entry akan datang okay? Nantikan! Hewhew. Cerita adik beradik dah study mana dah lagi hmmm hah aku nak cerita pasal favourite colour! Wah excited ni! Hahaha. I LOVE PURPLE! Untuk barang aku banyak warna purple lah macam bag, purse and apa apa lagilah but for clothes aku jarang adaa baju purple hmm macam takde ohh hah ada baju raya last year. Hahaha. For clothes aku suka pilih warna yang menarik perhatian aku em mcm mana tu em macam tuhlah em fikir sendirilah penat  lah nak fikir hahahaha. Lagi hah hah hah ni aku nak cakap pasal apa aku suka buaattt!!! Yeahh!! Hahaha sorrylah aku ni macam terlebih gula pulak hihihi. Okay, aku suka masak suka baking. Kenapa aku suka masak and baking? Sebab masak and baking can relieves my stress. Pada aku masak and baking tu seronok. Kita boleh buat experiment kat makanan. Macam letak ni rasa apa, ganti bahan ni still dapat rasa yang sama ke tak hah kan seronok tu. And for baking serius lagi seronok kojah hah kau. Kalau baking perasaan seronok tu masa kau dah siap buat lepastu sedap and orang puji. Peh wa cakap lu kembang kucup je hidung wa kalau orang puji. Hahahaha. Then, for a typical girl like me, of course I love make up and shopping bakhang. Ibu memang selalu lah bebel kalau aku beli make up. Tapi aku selalu diam je beli jugak sebab seronok wehh tapi untuk org yang suka make up macam akulah. Hahaha. Pernah satu hari aku ingat nak buat youtube channel nak buat tutorial make up or tudung or cara jaga kulit but bila fikir balik siapa nak tengok daa so aku batalkan je lah niat aku tu ((kesat air mata)) tsk tsk. Pada aku make up tu seronok hm entahlah aku suka buat something yang aku rasa seronok. Eh memanglah kan semua orang suka buat something yang diaorang rasa seronok apalah aku ni k lol abaikan bebel je. Last lah penat aku nak bebel lagi. Last ni aku nak cakap pasal ambition. Fuh cliche gila kan cakap pasal cita cita. Hahaha entahlah tiba-tiba rasa nak share. Korang nak tau tak aku ada banyaaaakkk sangat cita cita. Maybe sbb aku jenis tak tetap pendirian kot entah hahaha alaa tu tak penting yang penting aku nak cakap pasal cita cita aku. Hah meh sini rapat rapat dengan mak cik. Dulu masa sekolah rendah aku memang nak jadi doktor and berangan nak study oversea kau. Alaaa biasalah kan angan angan budak mentah masatu innocent lagi apa je yang aku tau. Lepastu dah sekolah menengah aku jumpa something baru, aku pernah berangan nak jadi novelis. Fuh, novelis tak menahan kaan. Hah gitew. Novelis sebab masatu aku suka baca novel kot tu yang pengaruh tu lol (?). Then, yang kali ni kalau aku cakap jangan gelakkan okay? Janji eh? Hadoi malu pulak. Aku...pernah berangan nak jadi.....hmmm...nak jadi..model....((angin sepoi sepoi bahasa bertiup dan burung burung pun berterbangan)) hahaha. Aku rasa cita cita yang ni paling tak masuk akal kira paling perasanlah. Ada ke badan gemuk macam ni nak jadi model muka dahlah jawa lepastu nak jadi model. Perasan betul, muntah hijau je lah. Hahahaha. Lepastu, dah habis spm semua ibu pun dah dok tanya kau nak jadi apa kak semua so aku fikir lah masak masak sedalam dalamnya sampai hangus hitam legam semua, aku nak jadi pensyarahlah. Tapi aku tak taulah dapat ke tak sebab dengan aku study macam ni, idk lah but I'll try my best for my mother. Aku nak dia bangga yelah siapa je tak nak tengok parents bangga kan. Ceh ayat cliche gila. Hahaha. So guys, doakanlah aku dapat capai cita cita aku tu sebab aku rasa tuh jelah yang aku mampu sebab aku rasa itu jelah kerja yang paling boleh buat mak aku happy okay ayat rasa macam dah keling sikit. I'm sorry ((acah acah amir raja lawak sikit)) hahaha. Okaylah guys, maybe setakat ni je kot INTRODUCE aku. Lain kali aku cerita something yang lagi interesting for you guys. Aku tau macam bosan je kan cerita aku ni. Hahaha peduli apa aku kk bebel lagi. Till we meet again guys! Eh, belum habislaaaaahhhh wait waaiitt sila sambung baca. Aku lupa nak cerita pasal blog ni. Ya Allah guys I'm so sorry. Adoi mesti dah banyak sangat semut aku makan sampai lupa. Ok, amek nafas jap regang regangkan jari penat taip ni. Hahaha. Mesti korang tertanya tanya kan kenapa Dorayaki? Sebab dulu aku pernah baca satu novel ni, pasal perempuan ni dia panggil diri dia dorayaki sebab kalau dia nangis mesti muka dia akan bengkak bulat macam pau. Dorayaki kan bulat kan so aku rasa dorayaki tu macam comel je ((ceh perasan)) and ramai cakap muka aku bulat and pipi aku tembam so aku rasa macam kena dengan nama dorayaki tu and lagi satu sebab ada someone ni dia selalu panggil aku pipi tembam bulat so hee adoi malulah titew cehh ngade gila ((muntah)). Hahahaha. Nantilah aku cerita pasal someone tu. Aku cerita dari awal.hehe eee dahlah malulah apa korang ni. Hahaha k tak pasal tetiba korang kena. Sorry sorry. Hah gitulah cerita dia. Ni memang dah last ni betul tak tipu. Jumpa lagi guys dengan cerita baru yang lebih menarik tertarik kau memang debom giteww. Kahkahkah! Bye guys! ((tarik teddy bear masuk bilik)) XOXO! Love, Fat :)
Layout by: Quincy Fadul